top of page
Search
  • nitsanh

ההמשכיות העסקית שלי


איש קוטף עגבניות בחממה

הפוסט הזה נכתב במקור בחול המועד סוכות. ליתר דיוק ב 5/10. תכננתי לשלוח אותו ב 10/10. את מה שקרה בין לבין אף אחד מאיתנו כבר לא ישכח.

לקח לי קצת פחות מיומיים להבין שאם אני אהיה כל היום מחובר לחדשות או לרשתות אני אשתגע. במקום זה "ברחתי" לפעילות. התגייסתי בצו 8 כדי לשמור במושב, אני עובד כמעט כרגיל, קצת קטיף בעוטף, קצת התנדבות בחמ"ל האזרחי ובין לבין משתדל לרוץ 3 פעמים בשבוע.

מה עושים בעבודה כשכלום לא אותו דבר? אני לא יודע מה איתך, אבל אני החלטתי "לזרום". התקדמתי עם פעילויות ופרויקטים שאפשר היה להתקדם בהם. זה דרש ממני לשנות סדרי עדיפויות ולפעמים לעשות את הדברים לאו דווקא בסדר המיטבי. הדבר החשוב מבחינתי היה להרגיש שאני מועיל ויעיל.

בעולם מערכות המידע המונח "המשכיות עסקית" מתייחס למכלול הפעולות שצריך לעשות על מנת לאפשר לארגון להמשיך לפעול גם במצבי קצה. ההמשכיות העסקית שלי היא לפרסם את הפוסט הזה, גם אם זה באיחור. לכן אני מעלה את מה שכתבתי אז (בשינויים הנדרשים):

כשהתייעצתי עם הבנות שלי על מה לכתוב, הן אמרו: "אנחנו קצת אחרי ראש השנה, תכתוב על התחלות חדשות".

אז קדימה, בוא נתחיל ונדבר על:

  • התחלות והשינויים שהן מאפשרות לנו

  • מה זה SSO ולמה זה טוב?

  • המלצות

התחלות

שלושת הבנות שלי מתחילות דברים חדשים. האחת עברה מבי"ס יסודי לחטיבת הביניים ומתחילה את כיתה ז' בבית ספר חדש. השנייה מתחילה את שנת הלימודים האחרונה בתיכון ואת תפקידה כיו"ר מועצת תלמידים והשלישית סיימה את קורס מדריכות (ומדריכי) הצניחה ומתחילה את השירות "האמיתי".

סיום קורס
מעמד זריקת הכומתות המסורתי

התחלות פותחות בפנינו אפשרות להתחדש ולעשות שינויים – להכיר אנשים חדשים וליצור חברויות חדשות, לבחון מחדש מוסכמות ישנות (כמו נהלים ותהליכים) ולשנות דברים בעצמנו או בסביבה.

בגיליון הקודם סיפרתי על כך שהתחלתי תפקיד CIO במכללת עמק יזרעאל. אחד הדברים הראשונים שעשיתי הוא סקר שירות פנים ארגוני שבאמצעותו רציתי להבין מה עובד טוב ואיפה צריך לשנות.

תוצאות הסקר היו מצוינות, לא בגלל שאין מה לשפר, אלא בגלל שעכשיו הרבה יותר ברור לנו מה ואיפה צריך לשנות.

למשל, אחת השאלות ששאלנו הייתה על שביעות רצון ממערכות. בעקבות התשובות התברר לנו כי יש חוסר שביעות רצון ממערכת ההזדהות והסיסמאות. לאחר שעשינו שיחות ממוקדות עם מספר משתמשים הבנו שתהליך החלפת הסיסמאות, במקרים מסוימים, לא עובד כמו שצריך. תוך זמן קצר מצאנו את מקור הבעיה והתהליך תוקן.

אם כבר נגענו בהזדהות וסיסמאות בואו נעבור לדבר על SSO.

מונח במערכות מידע: SSO – Single Sign On

בפשטות, SSO היא שיטת הזדהות שמאפשרת להזדהות פעם אחת מול הרבה מערכות שונות ללא צורך להזדהות נפרדת מול כל מערכת.

היתרונות בשימוש ב SSO הם די ברורים:

  • אין צורך לזכור מספר סיסמאות למערכות שונות.

  • מאפשר מדיניות סיסמאות מרכזית ואחידה.

  • הסיסמאות לא נשמרות במערכות השונות.

  • מונע בזבוז זמן בהקלדה חוזרת של סיסמאות.

כמו כל דבר, גם ל SSO יש חסרונות:

  • החיסרון הגדול הוא שאם תוקף השיג את פרטי הגישה של משתמש הוא יכול להיכנס להרבה מערכות.

  • בנוסף, אם מערכת ה SSO לא עובדת מסיבה כל שהיא, לא ניתן לגשת לשאר המערכות.

לאחרונה התחלתי ללוות סטרטאפ שעובד עם הרבה מערכות וללא SSO. העובד הממוצע צריך לזכור סיסמאות לחמש מערכות שונות. ברור לכם מה אחד הפרויקטים הראשונים שלי...

איש עומד ליד ערימת צידניות
צ'ופרים לגדוד

זהו, תיכף כבר סוף השנה הלועזית מה שאומר שאם עוד לא הכנת תקציב ותוכנית עבודה לשנה הבאה, עכשיו זה הזמן.

כמו תמיד, ובמיוחד עכשיו, אם יש לך התלבטויות או שאלות לגבי מערכות המידע אצלך בחברה, אני אשמח לעזור.

רגע לפני שנפרדים, אם עבר לך בראש שם של מישהי או מישהו שהיו שמחים לקבל את הניוזלטר שלי,

אפשר להעביר להם את המייל הזה ולהירשם כאן 😊

ניפגש בפוסט הבא,

ניצן

גואל פינטו, קרה

ועכשיו להמלצות:

  1. אני יודע, אני כנראה לא מקורי כי כולם עפים על הסרט "שבע ברכות" אבל באמת, לכו לראות אותו. זה סרט מצחיק ועצוב ומרגש על משפחה והסודות והחשבונות והקנאות שמסתתרות מאחורי הפאסון שלה.

  2. אני אוהב ראפ בעברית ומאוד נהניתי משני אלבומים שיצאו לאחרונה. הראשון זה דג לייף של "הדג נחש" והשני זה אלבום ההופעה האנפלאגד של טונה.

  3. שתי ההמלצות הקודמות נכתבו אי אז, לפני השבת הנוראית ההיא. אני רוצה להוסיף שתי המלצות של פודקאסטים ששמעתי ואהבתי. הראשון זה ראיון עם אלוף במיל' נמרוד שפר בפודקאסט המנגנון.

  4. על הפודקאסט "מפלגת המחשבות" כבר המלצתי לפני מספר חודשים. עכשיו, בעקבות אירועי ה 7/10 והמלחמה הם יצאו עם סדרת פרקים חדשה. אני ממליץ במיוחד על פרק 79.

7 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page