top of page
Search
  • nitsanh

אני לא אוהב הפתעות


כשהחלטתי להפיץ ניוזלטר, אי שם לפני שנה, חיפשתי דרך להתבטא ולפרסם את העסק שלי מחוץ לרשתות החברתיות. כמובן שאני נמצא גם שם, אבל הבנתי שיש כמה בעיות עם שיווק שמבוסס על רשת חברתית. אולי זה רלוונטי גם אליך, אז אפרט:

קודם כל – הרשתות עמוסות בכל כך הרבה טקסטים, תמונות וסרטונים ברצף, ואני מרגיש שלפעמים אני מוצף והולך לאיבוד. רגע אחד תמונה משפחתית ורגע אחריה פרסומת, פתאום פוסט אישי ושניה אחריו פוסט עסקי. אותי זה מעייף.

בנוסף, כשאני בא לעשות עסקים, אני לא פותח את הפייסבוק, הטוויטר או האינסטגרם. אני פותח את המייל. הרגשתי שנכון יותר להתנהל עסקית במרחב בו אני עובד באופן טבעי.

ומעבר לזה, לשמחתי, תהליך כתיבת והפצת הניוזלטר נתן לי גם הזדמנות להתחבר ללקוחות שלי מחדש. הרי לפני שאני מומחה מערכות מידע, אני ניצן – איש משפחה, חובב ריצה, נהנה מאפייה, ועוד הרבה תכונות קטנות וגדולות שהופכות אותי למי שאני ומאפשרות לי להתחבר ללקוחות שלי. על החיבור האנושי הזה נבנה העסק.

בפעם הראשונה שאחד הלקוחות שלי סיפר לי שגם הוא רץ (אחרי שקרא את הגיליון הראשון) הבנתי את הכוח של הניוזלטר. פתחתי ערוץ תקשורת נוסף ואני נהנה ממנו מאוד.

אז כן, מדובר ביומולדת שנה לניוזלטר, ולא רק לו...

שנתחיל לחגוג? הכנתי כאן כמה דברים מעניינים:

  • איך מנקים מערכות מידע לפסח? (חוץ מהפירורים שבין כפתורי המקלדת)

  • איך חוגגים יומולדת ומה דעתי על הפתעות באופן כללי

  • מונח חדש מעולם מערכות המידע שממש כדאי לך להכיר

  • מתנת יומולדת! כן כן, בשבילך

  • המלצות ממני, שלא קשורות בכלל למערכות מידע

נו, כבר התחלת לנקות לפסח?

האמת היא שאני לא מתחבר לשיגעון הניקיון לקראת פסח, אבל הרגלים טובים שווה לאמץ, אז אני משליך אותם על העולם העסקי. ארגונים בכלל, ומערכות מידע בפרט, הם דבר שמתחדש כל הזמן, ולא תמיד המערכת ששירתה אותך עד היום היא המערכת הטובה ביותר בשבילך גם מחר. פסח, והאביב בכלל, הוא תקופה מצוינת לבחון את תפקוד המערכת, לרענן את התהליכים השגרתיים ולחדש מה שדורש חידוש.

בחלק מהארגונים יש חופשה ארוכה, וגם העובדה הזו מסייעת לביצוע שינויים שקשה ליישם כשכולם בשטף העבודה, ממש כמו עבודות בכביש שעושים בדרך כלל בלילה, כדי למזער את ההפרעה לנהגים.

בגיליון הקודם הרחבתי על תהליך החלפת מערכת מידע, אבל הפעם חשוב לי לציין – שינוי משמעותי לא חייב להיות שינוי גדול. לפעמים, שינויים קלים שנבצע בתהליכים היומיומיים שלנו, ייצרו תועלת גדולה מאוד.

אצל אחד הלקוחות שלי, למשל, החלטנו לנצל את חול המועד לטובת שדרוג תשתית התקשורת בחברה. כשהעובדים יחזרו לעבודה תחכה להם רשת תקשורת מהירה ויציבה יותר.

אבל רגע לפני פסח, יש לי יומולדת!

בעיניי, כשזה מגיע לימי הולדת, האנושות מתחלקת לשניים – מקדשי ההפתעה וכל היתר.

מקדשי ההפתעה יעשו שמיניות באוויר כדי להפתיע, ולא בהכרח משנה מה תוכן ההפתעה, מה שחשוב זה האפקט. לרוב, אם ההפתעה תיהרס, הם יתבאסו נורא וירגישו שהחגיגה שווה פחות.

ויש את השאר, ואני ביניהם, שלא רק שאפקט ההפתעה לא חשוב להם, הוא אפילו מעיק עליהם.

כבר הבנתם שאני לא כל כך אוהב הפתעות?

אני אוהב את הציפייה, את ההתרגשות, ובעיקר את הידיעה והשליטה – מה הולך לקרות בחיי.

כן, לא רק בימי הולדת...

אני לא מאמין שעברה כבר שנה

בתחום שבו אני עוסק, לצערי, יש הפתעות. חלקן הפתעות מבאסות כמו תקלות ושיבושים במערכות המידע. איך אני מתגבר? מפתיע את המערכת לפני שהיא מפתיעה אותי!

זו בדיוק הסיבה שלאחרונה ביצעתי אצל אחד הלקוחות שלי סקר אבטחת מידע. שכרנו חברה חיצונית שתערוך בדיקות מקיפות לנהלים, לתהליכים ולמערכות שבנינו לארגון של אותו לקוח. מזכיר לכם שאני מנהל את מערכות המידע, כן? מדובר בגול עצמי.

אני מודה שבעבר קצת זלזלתי בתהליכים מהסוג הזה, מה הבעיה לערוך בדיקות כאלה בעצמנו?

אבל אחרי ניסיון מצטבר אני יודע שיש שתי סיבות עיקריות לכך שאנחנו לא באמת יכולים לעשות את זה לבד:

  1. בכל זאת, מדובר בידע וניסיון, ויש אנשים שמתמחים בדיוק בזה

  2. כי יש גבול ליכולת שלנו לבקר את עצמנו.

ואם כבר לגלות ליקויים ובעיות, אני מעדיף לגלות אותם ביוזמתי ובשליטתי, תחת בקרה שלי, ולא בשעת לחץ.

והסיפור הזה מוביל אותנו היישר למונח במערכות מידע:

בדיקות חדירות

"בדיקת חדירוּת", או "מבדקי חדירה", הם שם כולל לתהליך שהמטרה שלו לגלות חולשות באבטחת המידע של מערכת. הבדיקות האלו חשובות מאוד ומאפשרות לנו לזהות חולשות ותקן אותם לפני שנגרם נזק.

כמובן, אפשר גם לתכנן ולבנות מערכות טובות ופשוט לחכות שמשהו ישתבש, אבל יש מקרים בהם עדיף לפעול קודם, ולא רק כדי לבטל את אפקט ההפתעה.

אחד הלקוחות שלי משתמש במערכת ישנה מאוד, שמשתמשי הקצה בה מאוד התנגדו למעבר למערכת אחרת. אפשר להבין, שינויים זה באמת קשה. אבל בבדיקת חדירות שעשינו, גילינו שהמערכת הישנה מהווה פרצת אבטחה משמעותית מאוד, ולכן הוחלט שהמערכת נסגרת באופן מידי, ואפילו המשתמשים הבינו שאין ברירה.

אם נראה לך שתהליך כזה יכול לסייע לך – מזמין אותך להתייעץ איתי ממש פה.

סיכום

והופ, עוד גיליון נגמר. נכון שזה היה מהיר? קראת יותר מ-700 מילים בלי לשים לב.

אגב, התקופה הבאה בלוח השנה היא לגמרי כזו – ממש בקרוב מגיע פסח, ואחריו כל הימים החשובים – ימי זיכרון ועצמאות, ותוך כמה רגעים נמצא את עצמנו בקיץ.

זה הזמן לחשוב – מה חשוב לך להספיק ברבעון הזה ומה פחות? מה יכול לחכות לקיץ ומה חשוב שיקרה עכשיו?

אם יש לך תחושה שמערכות המידע אצלך צריכות ניקיון פסח – אני כאן לכל שאלה ואשמח לייעץ.

כמו תמיד, אני מקווה שחידשתי לך בגיליון הזה. מזמין אותך להשיב למייל ולספר לי מה, זה מרגש תמיד!

את הרבעון הקרוב אבלה בהמשך עבודה עם הלקוחות הקיימים, בהיכרות עם לקוחות חדשים,

וגם – בלאסוף עבורך את התוכן לגיליון הבא שיגיע לקראת הקיץ.

יש לך הזדמנות להשפיע על התוכן! מזמין אותך לכתוב לי במייל חוזר. תמיד כיף לקבל מיילים מאנשים טובים.

איחולי יום הולדת יתקבלו בברכה, והאמת שהכנתי גם מתנה נחמדה – ייעוץ במתנה. מזמין אותך לפנות אליי אם זה משהו שעשוי לעניין אותך.

רגע לפני שנפרדים, אם עבר לך בראש שם של מישהי או מישהו שהיו שמחים לקבל את הניוזלטר שלי,

אפשר להעביר להם את המייל הזה ולהירשם כאן 😊

ניפגש בגיליון הבא,

ניצן

המלצות

  1. מוזיקה – מעבר לזה ש guyha חושף אותי למוזיקה חדשה ומעניינת, ,תעשו לעצמכם טובה ולכו להיילייטס שלו ולראות את מצעד בלדות הכוח (בשלושה חלקים). ההנאה מובטחת!

  2. איזה כיף! עונה שלישית של Formula 1 בנטפליקס. כל המתח והדרמה במירוצים ומאחורי הקלעים, מלווים בצילום משובח.

  3. מתי פעם אחרונה הייתם במפל התנור? אני חושב שאצלי זה היה בטיול שנתי בכיתה ג'. אז ביום שישי לקחנו את הללי ונסענו למפל. הזרימה פשוט משוגעת ומסביב הכל ירוק ופורח. אחרי זה גם עלינו למג'דל שאמס וירד עלינו שלג אבל זה כבר סיפור אחר.


1 view0 comments
bottom of page