Search
  • nitsanh

אחרי החגים יתרפרש הכל

Updated: 6 days ago


איך הרבעון הזה עבר כל כך מהר?

מרגיש שרק לפני כמה רגעים פרסמתי את הפוסט הראשון, והנה השני כבר פה.

אני שמח נכנסת לקרוא אותו, הכנתי בשבילך כמה דברים טובים.

כמו רבים מאיתנו, גם אני נשארתי בארץ בקיץ הזה ולמרות זאת זה היה רבעון נהדר. הספקתי לעשות בו הרבה דברים ברמה האישית והעסקית.

ביליתי בתל אביב-יפו עם המשפחה וראיתי תערוכה מומלצת במוזיאון תל אביב (קישור, כרגיל, בסוף הפוסט), עשיתי קמפינג בפארק גורן וטיילתי בנחל בצת וכמובן, עבדתי עם לקוחות קיימים וגם חדשים.


בפוסט מחכים לך הפעם:

  • סיפור על התחלות וכמה עצות

  • קשר נפלא בין אפייה למערכות מידע

  • מונח שכנראה לא הכרת – שמורכב מ-19 אותיות, לא פחות

  • המלצות חמות מהתנור


נתחיל, כמובן, עם התחלות


לכל אחת ואחד יש את הדבר העיקרי הזה שמעסיק את הראש בתקופה מסוימת,

אצלי, כרגע, זו העזיבה של ביתי הבכורה את הבית לשנת שירות.

מבחינתי, תפקידי כאבא הוא לעודד את הבנות להיות עצמאיות ובמקביל להיות ברקע בשביל לתמוך בהן.

ללא ספק, יציאה מהבית היא מאורע מרגש ומציף חששות לכל הצדדים, כמו כל התחלה.


כשאני חושב מה הכלים שאני רוצה לתת לה בצאתה מהבית לעולם הגדול,

אני נזכר בכלים שאני נותן גם ללקוחות שלי כשהם צריכים להתמודד עם שינויים ופרידות מההרגלים הישנים שלהם.

מתוך המחשבות האלה, ריכזתי בשבילך כמה כלים שלדעתי יכולים לסייע בכל סוג של התחלה:


  1. בניית תכנית מפורטת. גם אם התכנית לא תצא בסוף לפועל, עצם התכנון הוא זה שעוזר להפחית את החרדה ולחוש שליטה.

  2. קביעת נקודות בקרה. בתכנון פרויקט מערכות מידע נקרא לזה "פגישות סטטוס" למשל, ובחיים הפרטיים, זו יכולה להיות יציאה משותפת או ביקור במקום החדש. פתאום יש גם ציפייה, ולא רק חששות.

  3. הצפת תקלות צפויות. בכל פרויקט תמיד יש גם הפתעות, דברים שלא צפינו, אבל ברגע שמדברים מראש על מה שיכול להשתבש – אפקט ההפתעה נחלש ויותר קל להתמודד.

  4. תמיכה. כשאני מבטיח ללקוח שלי שיהיו אנשי תמיכה פיזית במשרדים, אני שומע את אנחת הרווחה ממרחקים. כשאני מבטיח לבת שלי שאם תהיה בעיה אגיע מיד, גם אם היא לא תקרא לי עצם הידיעה שאני שם בשבילה, מספקת לה את "אנחת הרווחה" שלה.

  5. לבסוף, דרושה קפיצה למים. כן, גם אם לא הכל מושלם, קפיצה למים תאפשר התמודדות עם הדבר האמיתי, ולא עם חששות.


יש לך כלי שלא הזכרתי פה? אשמח לשמוע ולהעביר לבת שלי, או לכל לקוח שאלווה בהתחלה חדשה.




אפיה ומערכות מידע, איפה הם נפגשים?

אם בפעם שעברה דיברנו על ריצה, הפעם אסביר למה חשוב שאני ספציפית אמשיך לרוץ.

אחת האהבות הנוספות בחיי היא אפייה. אומרים שמי שמעדיף אפייה על בישול אוהב לדייק, וזה באמת נכון לגביי, אבל לי יש אהבה מיוחדת לאפייה שלוקחת זמן. לחמי מחמצת, בייגלים, בצקי שמרים כאלה ואחרים...


ולמרות שיש לי מיקסר, אני לא תמיד משתמש בו. באפיית לחם, למשל, אני מעדיף להישאר אולד סקול וללוש את הבצק בידיים. למה? משתי סיבות – הראשונה היא שלישת לחם היא די קצרה, והשנייה - שאני נהנה מהתהליך.

בתהליכים שאורכים יחסית הרבה זמן, או כאלה שאני לא מפיק מביצוע ידני שלהם ערך מוסף (כמו הנאה), אני בהחלט משתמש במיקסר כדי לקצר ולייעל.


וזה מה שמוביל אותנו היישר למונח שרציתי להכיר לך הפעם:


פינתנו הקבועה – מונחים במערכות מידע


היום אני רוצה לספר לך על טרנספורמציה דיגיטלית. שם מפוצץ הא?

הרבה מהפרויקטים שאני עושה עם הלקוחות שלי הם פרויקטים של טרנספורמציה דיגיטלית.

המונח הזה מפחיד הרבה ארגונים, הוא נשמע להם כמו משהו שרק חברות מאוד גדולות עושות.

מה זה בעצם אומר?

בקצרה, לקחת תהליך שנעשה בצורה ידנית ולהפוך אותו לתהליך שנעשה בצורה דיגיטלית.

ההגדרה המקובלת היא: הטמעת טכנולוגיות דיגיטליות, בכל חלקי העסק, שיוצרת שינויים משמעותיים בדרך שבה הארגון עובד ובערך שהוא נותן ללקוחות שלו.

לדוגמה, נחשוב לרגע על עסק כמו מאפיה (אין מצב שבסוף הפוסט אתם לא רצים לאכול) – למאפיה יש כמה ספקים – אחד מספק לה חומרי גלם כמו קמח וסוכר, השני מספק לה מוצרי קירור כמו חמאה וחלב, השלישי מספק את מכשירי החשמל וכן הלאה. מאפיה כזו יכולה למצוא את עצמה מתעסקת במשך חצי יום עבודה במענה לספקים על ענייני כספים, במקום לעשות את הדבר שהיא טובה בו – עוגות ומאפים. לעסק כזה הייתי מציע הטמעת פורטל חשבונות לספקים, בו הם יכולים להגיש את החשבונות שלהם, לראות מתי החשבון אושר ומתי הוא ישולם.

אם בא לך להעמיק, המאמר הזה נותן סקירה יפה ומסודרת של סוגי הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגונים קטנים ובינוניים.


מה המטרות והיתרונות של טרנספורמציה דיגיטלית?

  • שיפור חוויית הלקוח – יותר קל לקנות, יותר פשוט לקבל שירות וכו'

  • שימוש בנתונים לקבלת תובנות – כאשר עוברים לתהליכים דיגיטליים ניתן למדוד ולנתח את הנתונים. כמה זמן לוקח ללקוח לקבל שירות, כמה חשבוניות ממתינות לאישור מנהל הכספים, מה אחוז ההמרה מלידים ללקוחות משלמים ועוד

  • שיתוף פעולה וזרימת מידע טובים יותר בתוך הארגון

  • יכולת להגיב מהר יותר (Agility) לשינויים


יש מונח ספציפי שלא ברור לך? אני כאן לשירותך! אפשר ורצוי לכתוב לי.


מה, כבר נגמר?

נכון, אנחנו בעיצומם של החגים. העבודה לא רציפה, קו המחשבה נקטע שוב ושוב, אבל כדאי לעצור רגע ולחשוב - אנחנו באמצע ספטמבר, כמעט ברבעון האחרון של השנה. זמן מעולה לתכנן את שנת העסקים הבאה, לחשוב מה היה טוב ומה כדאי לשפר או לייעל, לחלום איך העסק ייראה בסיום השנה הבאה.

אם יש לך תחושה שמערכות המידע אצלך צריכות ריענון – אני כאן לכל שאלה ואשמח לייעץ.


את הרבעון הקרוב אבלה בהמשך עבודה עם הלקוחות הקיימים, בהיכרות עם לקוחות חדשים, במפגשים חגיגיים עם המשפחה והחברים, וגם – בלאסוף עבורך את התוכן לגיליון הבא שיגיע בחורף (לא יודע מה איתך, אבל אני כבר לגמרי בשל לקצת חורף).


יש לך הזדמנות להשפיע על התוכן! מזמין אותך לכתוב לי במייל חוזר. תמיד כיף לקבל מיילים מאנשים טובים.

רגע לפני שנפרדים, אם עבר לך בראש שם של מישהי או מישהו שהיו שמחים לקבל את הניוזלטר שלי,

אפשר להעביר להם את המייל הזה ולהירשם כאן 😊


שנה טובה! ניפגש בגיליון הבא,

ניצן


הנה ההמלצות שהבטחתי:

  1. ספר בשם “Rework” - הספר נכתב ע"י שני יזמים, בנוי מפרקים קצרים שנוגעים באספקטים שונים בניהול עסק. הפורמט של פרקים קצרים מתאים מאוד לצרוך כספר אודיו. קצת יותר קצר משלוש שעות. מציג גישה רעננה לניהול עסק ומתאים לבעלי עסקים קטנים ויזמים, אבל כל אחד יכול להפיק ממנו ערך.

  2. היי! הידעת שאמנות אינה קיימת? לא, זה לא קליקבייט ואני לא מנסה להיות פרובוקטיבי, זה שם התערוכה במוזיאון תל אביב.

  3. שוויון, גיוון והכלה (או באנגלית DE&I) זה נושא שמאוד מעניין אותי לאחרונה, אספר לכם על זה בגיליון הבא, אבל בינתיים, הינה מה שנטפליקס עושים בתחום: https://about.netflix.com/en/news/netflix-inclusion-report-2021

  4. מתכון לעוגת שמרים:

בקערת מיקסר - מערבבים עם מטרפת יד את השמרים והחלב, וממתינים 2-3 דקות עד להופעת בועות. מפעילים את המיקסר עם וו לישה ומוסיפים לפי הסדר: סוכר, ביצים, קמח ומלח. לשים עד שנוצר בצק, ומוסיפים בהדרגה את החמאה עד להטמעה מלאה (אני מפחית את כמות החמאה ומשתמש רק ב 200 גרם). עוטפים את הבצק בניילון נצמד ונותנים לו לנוח לילה במקרר. למחרת, מחלקים את הבצק לשני חלקים ומרדדים כל חלק על משטח מקומח, למלבן בעובי של ½ ס"מ. מורחים במילוי האהוב עליכם (אצלי זה נוטלה),

מגלגלים לרולדה, חוצים לאורך בעזרת סכין חדה, מניחים רצועה אחת מעל הרצועה השנייה בצורת "איקס" וקולעים כמו בורג. מניחים בתבנית עם נייר אפייה, מחממים תנור ל 150 מעלות, מורחים את העוגה בתערובת ביצה ומים. אופים את העוגה כ 30-40 דקות. העוגה מוכנה כאשר הצדדים שלה שבתוך התבנית שחומים, אפשר למשוך קצת את נייר האפייה כדי "להציץ" בצד.

1 view0 comments

Recent Posts

See All